שם החברה:  אספיר טכנולוגיות בע"מ 

מיקום: מגדל העמק, ישראל

תעשייה: אביזרים ושיפורים לרכבי שטח 4X4

גודל החברה100 עובדים

מספר משתמשים במערכת: 30

אפליקציות עיקריות שהוטמעו:  ניהול מלאי, רכש, מכירות, ניהול ייצור, ניהול קשרי לקוחות.



רקע על אספיר

 
אספיר 4X4 נוסדה בשנת 1986 בנחלה הכפרית של המייסד ומנכ"ל החברה – צחי עוז במושב תל-עדשים שבעמק יזראעל. לאחר שחרורו מהשרות הצבאי, הקים עסק קטן לתיקון כסאות עם אחיו, עם הזמן החברה התפתחה לייצור ופיתוח כסאות ייחודיים לרכבים ומשאיות.



כיום החברה מתמחה בפיתוח וייצור אביזרי רכב מתקדמים. סל המוצרים של החברה מכיל כיום אלפי מוצרים, המותאמים למגוון רב של כלי רכב, אך בעיקר לרכבי שטח 4X4, מהקטגוריות הבאות: מושבים הידראוליים ואורתופדיים לרכבי שטח, טנדרים ומשאיות, מיגוני אלומיניום ומתכת, פגושים, כננות והתקני גרירה, ערכות מתלים, מערכות הבהוב וכריזה, ושיפורים ייעודיים לרכבי שטח.



כיום לאחר יותר מ-30 שנה מהקמתה, המפעל החדשני ומשרדי ההנהלה של החברה ממוקמים במבנה מרשים באזור התעשיה שגיא 2000 המשקיף לעמק יזרעאל וממנו ניתן לראות את הרי התבור והגילבוע. המפעל מצוייד במיכשור חדיש ובטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת לצוותי הפיתוח וההנדסה של החברה לייצר את מגוון המיגונים והמוצרים המשלימים לרכבי השטח, עבור לקוחות פרטיים, גופים מסחריים, ולאומיים בישראל ובעולם. החברה מייצאת את מוצריה בכל רחבי הגלובוס, בעזרת מפיצים, שותפים ואתרי אינטרנט ומקיימת מיזמים משותפים עם גופי ענק מובילים בתחום תעשיית הרכב העולמית. החברה פועלת תחת פיקוח מכון התקנים הישראלי ותקן בקרת איכות – ISO 9001-2015 .



למדו עוד על אספיר

יישום מערכת Odoo במערך המכירות במפעל ובמחסנים

במשך הרבה שנים, מערכת המידע העיקרית של חברת אספיר 4X4 נשענה בעיקר על מערכת פיננסית של Sap Business One ועם התפתחות החברה ניסו ליישם פתרונות שונים אשר יוכלו לתת מענה הולם לריצפת הייצור, ניהול המלאים והמחסן המרכזי, אולם ללא הצלחה.
במפגש אקראי עם אנשי חברת Lalyline Tech, התרשמו מנהלי החברה מהגמישות, הידידותיות, והמודולריות על בסיס קוד פתוח בענן של הפתרון האינטגרטיבי של Odoo. לאחר מספר פגישות החליטו לאמץ את הפתרון החדשני ולהיות המפעל הראשון שמיישם  בישראל את המערכת, בליווי צמוד של אנשי Layline Tech שהם Silver Partner של Odoo בישראל , אשר במקביל ליישום באספיר ביצעו גם תרגום לעברית של המערכת ותהליך לוקאליזציה והתאמה לחוקי הספרים של מדינת ישראל.
בשלב הראשון הוטמעו אפליקציות המכירות, ניהול מלאי, ניהול הייצור וניהול הרכש. לאחר תקופת פיילוט אשר בחנה את התהליך מקצה לקצה על מגוון מצומצם של מוצרים, החברה עברה תוך כדי אתגרי הקורונה להפעלה מלאה של המערכת בכל קטגוריות המוצרים ומול כלל הלקוחות והספקים, כולל שדרוג לגירסא V13.



המערכת נותנת מענה באופן מלא מהזמנת הלקוח  ועד לאספקה , דרך תכנון, ביצוע ובקרת הייצור, ניהול המלאי והרכש, כולל תמיכה במבנה הרב-חברתי עם תהליכי רכש ואספקה בין החברות וקבלני משנה.
Odoo  מאפשרת כיום לאספיר שקיפות מלאה של תמונת המלאי בכל זמן נתון, ובכל שלב מההזמנה דרך הייצור ועד לאספקה ללקוח. אנשי המכירות ומנהלי החברה מפעילים את המערכת מכל מקום ובכל זמן, כולל טלפון נייד, עקב הגמישות של המערכת בענן. 



"Odoo היא תוכנה יוצאת דופן, ידידותית ונוחה לשימוש. גם אנשים לא-צעירים שלא נולדו לדור ההיי-טק יודעים להפעיל אותה, לטפל בה ולהתנהל איתה." 
צחי עוז, מנכ"ל ומייסד החברה, אספיר 4X4


יישום מודל עסקי של הלקוח במרכז על בסיס CRM -Odoo

בימים אלה החברה מטמיעה את אפליקציית ה-CRM של Odoo על מנת ליישם את המודל עיסקי של הלקוח במרכז בהתבסס על מערכת Odoo, אשר מספקת תמונת 360 מעלות של הפעילות מול הלקוח. המטרה לנהל באופן אחוד את כלל קשרי הלקוחות במערכת עם כל נקודות המגע וערוצי המכירה עם הלקוחות: מכירה ישירה, באינטרנט, מוקד טלפוני, וגם כולל את הקשר הדיגיטאלי והרשתות החברתיות. כמו כן, ניתן יהיה לבצע קמפיינים וניתוח מקיף של הפעילות השיווקית.



" כמו שאנחנו יודעים לעשות את האפיון והתאמות ללקוח, אצלנו באספיר, אנו רואים את זה גם בהטמעת מערכת Odoo -  אנשי Layline Tech יושבים איתנו, מבינים מה הצורך שלנו ונותנים לנו פתרון במערכת".
ג'ואי מול, מנהל חטיבת הכיסאות, אספיר 4X4

החזון – חברה חדשנית המתאימה את עצמה לעולם דיגיטאלי באמצעות מערכת מידע מתקדמת
לפי החזון של צחי עוז, מנכל החברה, Odoo  מאפשרת המון תהליכים של חדשנות, פתרונות שמתאימים ומתקדמים עם העולם שהופך לטכנולוגי ודיגיטלי מיום ליום. תקופת הקורונה, אילצה את אספיר להתכנס למציאות חדשה של עבודה מרחוק, כמו רבים מאיתנו. מאפייני המערכת היוו מענה מושלם לצרכים של אספיר, בתקופה כה מורכבת.



אספיר הינה חברה מורכבת בהיבט של תהליכים ומערכות מידע מכיוון שהיא משלבת – ייצוא, ייבוא, הנדסה ופיתוח מוצרים, ביצוע פרוייקטים ייעודיים ללקוחות, שיווק ומכירות בארץ ובכל רחבי העולם, וכמובן מספקת שרות למוצרים וללקוחות. מכאן נובעת החשיבות במציאת מערכת שתתאים לפעילות המגוונת בעולם המשתנה במהירות. 
ועל כך מסכם צחי בדבריו:
השילוב של תוכנה מושלמת כמו Odoo,  שירות ותמיכה מצויינת של חברת Layline Tech – זה בעצם שם המשחק.

לייליין טק , odoo , טרנספורמציה דיגיטאלית , מערכת CRM , ניהול רכש , ניהול ייצור , ניהול מלאי , ניהול מכירות , ניהול קשרי לקוחות