שם החברה:  TreeToScope

מיקום: חולון, ישראל

תעשייה: אגרוטק (תעשיית החקלאות)

אפליקציות עיקריות שהוטמעו: מכירות, מוקד תמיכה, מלאי, ייצור, רכש, שירות שטח, תיקונים, מנויים

מספר עובדים בחברה: 20

מספר משתמשים במערכת: 9

רקע על Treetoscope

Treetoscope נוסדה מתוך זיהוי פערים בצורך של החקלאי, הבנה עמוקה בפיזיולוגיה הצמחית והרקע הנרחב בניהול ועסקים האצור בה.

פתרונות קיימים בשוק לא נתנו מענה מלא לחקלאים, היו יקרים מדי, לא דיברו בשפת החקלאי, לא סיפקו את הערך הרצוי או נתנו מענה מלא לכלל החקלאים ומתוך כך יצאה Treetoscope לדרך. הרעיון היה לשלב בין צרכי הצמח הפיזיולוגיים להתאמה מדויקת לצרכיהם היחודיים של הרוב המכריע של חקלאי העולם.
הפתרון שלנו מסייע לחקלאי לקבל החלטות מודעות על בסיס ניטור ישיר של צריכת מים מגזע העץ בזמן אמת וכך החקלאי יכול להקטין את הוצאותיו ולהגדיל את השורה התחתונה ובתוך כך לחסוך משאבים יקרים לכדור הארץ.

בזכות השילוב הייחודי של הידע המדעי, הניסיון העסקי והפתרונות הטכנולוגיים, Treetoscope משמשת כגשר בין המחקר המדעי המתקדם ובין הצרכים הפרקטיים של החקלאים. החברה נותנת לחקלאים כלים מתקדמים לניטור, הבנה ושיפור תהליכי גידול הצמחים, ובכך מסייעת להם לפתח את פוטנציאל היבול של שדותיהם.
כחברה, Treetoscope מוקדשת לשינוי האופן שבו החקלאים עובדים ולאפשרויות החדשות שהם מקבלים לשיפור ואופטימיזציה. היא מציעה להם מערכות ייחודיות שמסייעות להם להגדיל את תפוקתם בצורה יותר יעילה, מהירה וברת השגה.  


המשימה והחזון

המשימה שלנו ב-Treetoscope היא לשנות את גישת ההשקיה של כלל החקלאים ע"י מינוף טכנולוגיות חדשניות באמצעותן אנו מספקים תובנות השקיה מדויקות בזמן אמת לצרכי ההשקיה של הצמח. מטרתנו - להעצים את היכולות של כל חקלאי ללא תלות בגודל, מורכבות ומיקום החווה שלהם, עם הכלים הדרושים להם כדי לטייב את החלטות ההשקיה שלהם ולהשיג תנובה מקסימלית. אנחנו מאמינים שטכנולוגיות כשלנו המסוגלות למקסם יעילות ניצול מים, צריכות להיות זמינות לכל מגדל על מנת לתרום לניהול משאבי מים ברי-קיימא בסביבה חקלאית ברחבי העולם.

ניהול התפעול לפני Odoo

בתחילת דרכה, Treetoscope התמודדה עם אתגרים יומיומיים בניהול התפעולהמידע התפעולי של החברה נוהל באופן ידני במקביל במספר מערכות מידע – דבר שהוביל לחוסר יעילות, כפילות במידע ויכולות מעקב ושליטה מגבלות ובעקבות כך נולד הצורך להטמיע מערכת ERP.

יישום מערכת Odoo מקצה לקצה  – הצלחה מהירה ויישום של אפליקציה אחרי אפליקציה בהובלת SPOC מטעם הלקוח

לפי המתודולוגיה של לייליין טק להטמעת מערכת Odoo, בשלב המקדים בוצע ניתוח פערים מעמיק של הדרישות העסקיות אל מול המודולים הסטנדרטיים של Odoo, על מנת לעלות לאוויר מהר ככל שניתן ללא פיתוחים והתאמות ייחודיות. אשל ניצן סמנכ"ל תפעול ראשי בעל ניסיון עשיר בתעשייה, מוביל את הפרויקט ביד רמה מצד הלקוח כ-SPOC (Special Point Of Contact) , לומד את המערכת לעומקה, טוען נתונים, מגדיר דרישות ובודק ביחד עם הצוות של לייליין טק, את הפיתוחים הייעודיים המינימאליים שהוחלט לפתח לפני העלייה לאוויר. פעילות משותפת ברוכה זאת, אשר התבצעה בעיקר במפגשי Online, מתבררת בהמשך כנקודת מפתח להצלחה.

השלב הראשון של ההטמעה כלל את ניהול ההזמנות, המלאי , הרכש והייצור על מנת לאפשר להטמיע תהליך סדור מהזמנה לאספקה בזמן קצר. טריטוסקופ נעזרת בקבלני משנה לייצור מוצריה, נושא שנתמך באופן טבעי ב-Odoo. אספקת המוצרים מגיעה ישירות אל מפיצים ברחבי העולם ולאחר מכן אל לקוחות הקצה. המוצרים מנוהלים סריאלית ומורכבים מעץ מוצר ובמסגרת תהליך האספקה היה צורך לתת מענה לנקודה קריטית של מעקב סריאלי אחר המוצרים הנמצאים בשטח אצל לקוחות הקצה ותפעולם. ניהול הזמנות, תפעול מחירונים ומנויים מתנהל באופן גלובלי בין צוותי מכירות המפוזרים בעולם (אירופה, ישראל וארצות הברית), בעזרת המערכת ניתן לרכז את כלל ההזדמנות, לנהל את ההזמנות החוזרות ולמדוד KPI חשובים.



​​​ על מנת לעקוב אחר המוצרים בשטח תוכננה אינטגרציה משותפת מבוססת אבני דרך בין 2 הצדדים (לייליין טק וטריטוסקופ), השלב הראשון כלל קליטת מוצרים במערכת ברגע שהמוצר מותקן אצל לקוח הקצה ותיעוד כלל הפרטים אודות המוצר החל משם לקוח הקצה, מתקין המוצר והמפיץ ועד למיקום גיאוגרפי, סוג הגידול והמטע בו המוצר מותקן. נתונים אלו נותנים לטריטוסקופ נקודת מבט רחבה על המוצרים המותקנים בשטח ומאפשרים ניתוחי BI מתקדמים




השלב השני של ההטמעה כלל מוקד תמיכה וניהול המערך השירותי. תוך כדי למידת המערכת הסטנדרטית ויכולותיה הוטמעה אבן הדרך השנייה באינטגרציה שמיקודה היה זיהוי שגיאות וטיפולן.

 לאחר התקנת המוצר בשטח נפתחות קריאות שירות אוטומטיות בתוך המערכת של Odoo המגיעות ישירות מהמוצרים המותקנים בשטח ומתארות את סוג השגיאה, המספר הסריאלי של המוצר, הלקוח, המדינה ונתונים נוספים אודות הגורמים לשגיאה.

 לאחר פתיחת קריאת השירות צוות התמיכה מחלק את קריאות השירות בין צוותי התמיכה הממוקמים בעולם (צוותי תמיכה בישראל, ארה"ב ואירופה) ומנהל את כל מערך השירות דרך המודולים של Odoo. בעזרת המיקום הגאוגרפי של המוצר המתקבל באינטגרציה טכנאי השטח של טריטוסקופ יכולים לנווט מתוך המערכת ישירות אל המוצר ובמקביל לקבל תמונה מלאה אודות נתוני המוצר והכל מתוך המערכת. תיקונים המתבצעים בשטח מתועדים במערכת ומתבצעות החזרות של מוצרים במידת הצורך ושילוח מחדש, מערך זה מבוצע מתוך קריאת השירות ונותן תמונה מלאה אודות מצב המוצר, השגיאה ותפעולה בשיתוף פעולה מלא בין משתמשים שונים במערכת.

כל תנועות המוצר המבוצעות במערכת מתועדות בדוח מעקב סטנדרטי של Odoo המציג את כל הפעולות שהתבצעו במערכת אודות מוצר סריאלי ובעזרתו ניתן לדעת מה היא היסטוריית המוצר לאורך כל הדרך החל מהקמתו.


היכולת הזאת שיושמה מאפשרת ל- טריטוסקופ לאסוף מידע וללמוד על המוצרים שרכשו הלקוחות ולשפר את רמת השרות ותכנון המוצר.

כאן בא לידי ביטוי היתרון הטבעי של Odoo המאפשר לנהל 360 מעלות של פעילות ישירה מול הלקוח ממקום אחד.

המערכת עלתה לאוויר בזמן קצר ביותר, תוך שבועות בודדים התבצעו הזמנות ללקוחות, ייצור ורכש המוצרים תועדו במערכת וניתן מעקב מלא אודות המוצרים הנמצאים בשטח ברחבי העולם.


מספר מילים על לייליין טק

חברת Layline Tech נוסדה ב-2015 על ידי מומחים עם ניסיון של מעל 30 שנים בניהול טכנולוגיה ועסקים, הובלה ויישום פרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים גדולים בתחומים שונים כגון קמעונאות, ייצור, הפצה, לוגיסטיקה, טלקום, ממשל וארגונים ציבוריים.

Layline Tech הינה שותפה מוסמכת "זהב" (Gold Partner) של חברת Odoo, "הלקח" המוביל אותנו הינו זמישות (Agility) - איתור ויישום פתרונות פשוטים וזריזים המוצעים ללקוחותינו על בסיס פלטפורמת Odoo בענן.

כשותפי זהב של Odoo בישראל, אנו מציעים פתרונות משולבים מקצה לקצה, מוכנים לעולם הדיגיטלי, מבוססי ענן, טכנולוגיות קוד פתוח, יישום זריז תוך סיכון מינימלי. אנו מביאים רקע מוצק ומנהיגות מוכחת בפיתוח, יישום טרנספורמציה דיגיטלית והטמעה, שילוב חזק של חשיבה אסטרטגית, אוריינטציה עסקית, מומחיות טכנולוגית וניהול תהליכים. עובדי החברה עוברים הכשרה מקצועית על פי המתודולוגיה והכלים של Odoo, הכוללת תהליך הסמכה של  חברת Odoo.

לייליין טק פיתחה את הלוקאלזיציה הישראלית של Odoo Accounting ומיישמת את המודול הפיננסי אצל לקוחותיה, עד היום ביצעה לייליין טק עשרות פרוייקטים של הטמעת Odoo בישראל.