שם החברה:  לייף בויי

מיקום: רחובות, ישראל

תעשייה: מוצרי צריכה אלקטרוניים

אפליקציות עיקריות שהוטמעו:  CRM, מכירות, מוקד תמיכה, ניהול מלאי, ניהול ייצור, רכש, אתר מסחר אלקטרוני, חיבור לאמזון.


רקע על לייף בויי

הסיפור של לייף בויי מתחיל בזוג מהנדסים, בהיותם משפחה צעירה עם 3 ילדים,  אשר קיבלו במתנה בריכה לילדיהם הקטנים. השימחה בקבלת המתנה היתה מהולה בחשש  לסיכונים האפשריים.

 כיאה למהנדסים, בוצע מחקר מקיף למציאת הפתרונות הקיימים, אשר העלה חרס. הזוג המוכשר לא מצא מנוח, התיישבו על שולחן השרטוטים, ולאחר חודש הפרוטוטייפ הראשון כבר היה מוכן...מכאן כבר הדרך היתה קצרה, המוצר המסחרי הראשון של החברה זכה בתשבחות של הלקוחות הראשונים.

 בתוך ארבע שנים עם קשר ישיר ללקוחות הפכה לייף בויי את מוצר הדגל BCONE למוצר סדרתי המיוצר ומורכב בישראל ומסופק לבריכות בכל רחבי העולם.


יישום מערכת Odoo מקצה לקצה  – הצלחה מהירה ויישום של אפליקציה אחרי אפליקציה בהובלת SPOC מטעם הלקוח

לפני הטמעת המערכת ב-לייף בויי, תהליך הייצור, וניהול ההזמנות והמשלוחים ללקוחות שהגיעו בעיקר מאמזון, התבצע ידנית על גבי אקסל ומיילים באופן טבעי, המתאים לחברת סטארט אפ משפחתית, הפועלת מהבית.                                                                                                                                  ככל שקצב המכירות גדל, העבודה הידנית התחילה להוות חסם של הצמיחה המואצת. עם המעבר של החברה למשרדים חדשים, הכוללים שטחי ייצור ומחסנים, הוחלט על הטמעת פתרון טכנולוגי שיסייע לצמיחה העסקית המהירה. הבחירה ב-Odoo היתה טבעית לצמד המייסדים, שחיפשו פתרון מודולרי וידידותי, הנותן מענה מקצה לקצה, יאפשר להם עצמאות תפעולית וייתן מענה הולם לחברה יצרנית טכנולוגית, המוכרת בכל רחבי העולם במספר ערוצי מכירה ומעוניינת לשמור קשר ישיר עם לקוחותיה לצרכי מעקב, תחזוקה ומכירת מוצרים נלווים.


לפי המתודולוגיה הסדורה של לייליין טק להטמעת מערכת Odoo, בשלב המקדים בוצע ניתוח פערים מעמיק של הדרישות העיסקיות אל מול המודולים הסטנדרטיים של Odoo, על מנת לעלות לאוויר מהר ככל שניתן ללא פיתוחים והתאמות ייחודיות. 

יובל טפר, מהמייסדים המשותפים ב-לייף בויי, מהנדס בהשכלתו, מוביל את הפרויקט ביד רמה מצד הלקוח כ-SPOC (Special Point Of Contact) , לומד את המערכת לעומקה, טוען נתונים, מגדיר דרישות ובודק ביחד עם הצוות של לייליין טק, את הפיתוחים הייעודיים המינימאליים שהוחלט לפתח לפני העליה לאוויר, ומפעיל ומדריך את הצוות התפעולי של החברה. פעילות משותפת ברוכה זאת, המתבצעת לסירוגין באתר הלקוח, ובמפגשי Online, מתבררת בהמשך כנקודת מפתח להצלחה.



השלב הראשון של ההטמעה כלל את ניהול ההזמנות, המלאי , הרכש והייצור על מנת לאפשר להטמיע תהליך סדור מהזמנה לאספקה בזמן קצר. לייף בויי נעזרת בקבלני משנה לייצור הרכיבים של מוצריה, נושא שנתמך באופן טבעי ב-Odoo. במשרדי החברה מתבצע תהליך ההרכבה, בקרת האיכות, ואריזת המשלוחים ללקוחות לפי ההזמנות ולפי המכירות החזויות באתר של אמזון.

 במסגרת תהליך ההרכבה היה צורך לתת מענה לנקודה קריטית של ניהול מספרים סידוריים למוצר המוגמר המכיל כרטיס אלקטרוני שגם לו ישנו מספר סידורי בפני עצמו. על מנת שניתן יהיה לעקוב אחרי המוצר הייחודי על רכיביו שנשלחו ללקוח מסוים. היכולת הזאת שיושמה מאפשרת ל-לייף בויי לאסוף מידע וללמוד על המוצרים שרכשו הלקוחות, לשפר את רמת השרות, ולאפשר תהליך Post sale חכם בעתיד.

בשלב השני של ההטמעה, אשר התחיל במקביל לשלב הראשון, פותחו נקודות המגע עם הלקוחות. לייף בויי מוכרת את מוצריה באופן ישיר ללקוחות במספר ערוצים - אתר אמזון, אתר E-Commerce והזמנות אקראיות (טלפוניות ומיילים).

בעזרת האפליקציות של Odoo בוצע השילוב הטבעי של ערוצי המכירה השונים : מתאם אמזון מאפשר לקבל מיידית את כל ההזמנות שנרשמות באמזון, במקביל עוצב ופותח אתר סחר אלקטרוני חדש על בסיס אפליקציית ה- Website/E-Commerce של Odoo. השילוב של מודלים אלה עם אפליקציית ה-Sales , מאפשרת ל-לייף בויי לקבל את כל ההזמנות במקום אחד ולנהל משם את המשלוחים. החיוב של הלקוחות המזמינים באתר ה-E-Commerce מתבצע עם ממשק סליקה שהוא חלק אינטגראלי בלוקאליזציה הישראלית של לייליין טק.

כאן בא לידי ביטוי היתרון הטבעי של Odoo המאפשר לנהל 360 מעלות של פעילות ישירה מול הלקוח ממקום אחד. פניות של לקוחות מאתר החברה מגיעות ל-CRM , במקביל להזמנות והמשלוחים.

המערכת עלתה לאוויר בזמן קצר ביותר, תוך שבועות בודדים ההזמנות מהלקוחות התחילו לזרום לתוך המערכת.




החזון – חברה מתקדמת, דיגיטאלית  "ללא ניירת" וניהול על בסיס מידע ונתונים

השלב הבא, המתבצע בימים אלה, המערכת משודרגת ל- Odoo 16, על מנת לשלב תכונות חדשות בעולם הייצור והמלאי ויכולת ניתוח הנתונים בזמן אמיתי.

התובנות של יובל טפר – "חברה צעירה בצמיחה מואצת כמו לייף בויי אשר שואפת לשמור על מבנה יעיל ורזה (Lean)  חייבת פלטפורמה מתקדמת  כמו Odoo שנותנת לנו מענה מקצה לקצה תוך שמירה על קשר ישיר בכל הערוצים עם הלקוחות, ומאפשר התפתחות עם גמישות להתאמות נדרשות אשר מבצעים בעזרת הצוות המדהים של לייליין טק".


מספר מילים על לייליין טק

חברת Layline Tech נוסדה ב-2015 על ידי מומחים עם ניסיון של מעל 30 שנים בניהול טכנולוגיה ועסקים, הובלה ויישום פרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים גדולים בתחומים שונים כגון קמעונאות, ייצור, הפצה, לוגיסטיקה, טלקום, ממשל וארגונים ציבוריים.

Layline Tech הינה שותפה מוסמכת "זהב" (Gold Partner) של חברת Odoo, "הלקח" המוביל אותנו הינו זמישות (Agility) - איתור ויישום פתרונות פשוטים וזריזים המוצעים ללקוחותינו על בסיס פלטפורמת Odoo בענן.

כשותפי זהב של Odoo בישראל, אנו מציעים פתרונות משולבים מקצה לקצה, מוכנים לעולם הדיגיטלי, מבוססי ענן, טכנולוגיות קוד פתוח, יישום זריז תוך סיכון מינימלי. אנו מביאים רקע מוצק ומנהיגות מוכחת בפיתוח, יישום טרנספורמציה דיגיטלית והטמעה, שילוב חזק של חשיבה אסטרטגית, אוריינטציה עסקית, מומחיות טכנולוגית וניהול תהליכים. עובדי החברה עוברים הכשרה מקצועית על פי המתודולוגיה והכלים של Odoo, הכוללת תהליך הסמכה של  חברת Odoo.

לייליין טק פיתחה את הלוקאלזיציה הישראלית של Odoo Accounting ומיישמת את המודול הפיננסי אצל לקוחותיה, עד היום ביצעה לייליין טק עשרות פרוייקטים של הטמעת Odoo בישראל.

המכון לייצור מתקדם

הפרוייקט של לייף בואי בוצע בשיתוף פעולה עם המכון לייצור מתקדם.

המכון לייצור מתקדם, מיסודו של מנהל תעשיות במשרד הכלכלה, פועל ליצירת תעשייה ישראלית משגשגת, יעילה וחדשנית, באמצעות יישום תהליכי ייצור מתקדמים.